Bicicleta SLAVIA in competitia “L’Étape” din Turul Frantei: Vointa de fier si un maraton neplanificat.

Imensa pasiune pentru ciclism si istorie, maiestria si devotamentul pentru sport s-au remarcat in etapa finala a Turului Frantei – “L’Étape”, o etapa a cunoscutei competitii unde pot participa si amatorii. Rezultatul i-a surprins pe toti, inclusiv pe protagonistul principal: Vladimir Vidim.

17 ore si 17 minute. Atat i-a luat lui Vladimir Vidim sa parcurga cei 135 de km din etapa 20 a Turului Frantei. Chiar daca cei 12.000 de participanti amatori din L’Étape au trecut linia de sosire cu mult inaintea lui, acesta nu s-a gandit niciun moment sa renunte. Da. Asta spune totul despre marea lui determinare si dragostea pentru ciclism.

În multe privințe, Vladimir a fost de departe cel mai admirat participant al întregului eveniment. “A fost incredibil. Replica bicicletei SLAVIA a avut un succes atât de mare! Nu a fost nicio persoană care să nu-mi arate admirație, sprijin sau fericire. Oamenii îmi loveau spatele de parcă aș fi un concurent al Tour de France care tocmai câștigase o etapă. Asta m-a ținut cu adevărat să merg ”, a spus Vladimír la finalul din vârful Val Thorens, la 2.365 de metri deasupra nivelului mării, la aproximativ 30 de minute după miezul nopții.

Cum a pornit totul?

Să revenim la începutul lui ianuarie 2019. Un mecanic al unei echipe profesioniste de ciclism și deținător de mai multe recorduri cehe pe biciclete vintage, s-a reunit cu un prieten pentru a contempla o altă provocare extremă. Sa readuca la viață una dintre bicicletele SLAVIA. SLAVIA a fost numele bicicletelor fabricate de ŠKODA la inceputurile sale. Cum? Doi domni, Václav Laurin și Václav Klement, au fondat o companie de construcții de biciclete în 1895, apoi au avansat la motociclete și, în final, la prima mașină, iar restul este, ei bine, istoria ŠKODA.

Vladimír, care conducea mașini ŠKODA de mulți ani, s-a îndragostit acum de o bicicletă SLAVIA care a văzut lumina zilei în 1896. El a decis că doar revigorarea bicicletei nu ar fi suficientă. „Ne-am spus că, având în vedere că ŠKODA sponsorizează Turul Franței, ar fi minunat nu numai să construim această legendă, ci și să parcurgem o etapă a Turului. Un plan simplu și fezabil – în teorie. Întrucât niciun exemplar original al bicicletei nu a supraviețuit, el a decis să construiasca întreaga bicicletă de la zero, numai pe baza fotografiilor de epocă, a broșurilor și a altor materiale din arhivele Muzeului ŠKODA.

Partea cea mai dificilă a fost estimarea detaliilor și a unghiurilor cadrului din fotografii – diverșii experți consultați de Vladimír au avut opinii diferite. El a creat aproape toată bicicleta în sine – a sudat și a asamblat țevile crom-molibden împreună, a folosit un strung pentru a crea ghidonul din lemn și a realizat multe alte componente. Pregătirea și construcția bicicletei i-a luat trei luni, inclusiv intr-o perioada în care brațul său a fost in ghips. „Au fost șase săptămâni când am putut folosi doar un braț. Din fericire, a fost suficient pentru a controla atât strungul, cât și freza ”, spune Vladimír cu admirabila sa atitudine.

El a mai spus ca, dacă bicicleta ar fi fost destinată pur și simplu unui muzeu, ar fi fost gata mult mai devreme, dar trebuia să fie sigur că acesta îl va trece peste linia de sosire. „A trebuit să reproiectez bicicleta, astfel încât să nu cadă în bucăți pe parcurs”, râde el. Rezultatul final este o bicicletă care cântărește 18 kilograme și – la fel ca și originalul – nu are frâne sau schimbator de viteze.

Cand cuceresti scena. Si parcurgi si un maraton.

Pentru cursa în sine, Vladimír a purtat o ținuta de ciclism în concordanță cu stilul de la începutul secolului XX – când a avut loc pentru prima dată Turul Franței (1903). Chiar dacă SLAVIA lui Vladimír a fost o replică pe deplin funcțională, iar el și-a luat antrenamentul absolut în serios, a fost destul de greu sa prevada ceea ce avea sa urmeze.

Vladimir a cucerit cei 135 de kilometri, cu o altitudine totală de 4.563 de metri și trei urcări muntoase abrupte, în 17 ore și 17 minute, deoarece a trebuit să parcurgă o parte corectă a traseului – nu a putut decât să frâneze prin desfășurarea unei contramovente a pedalei, ceea ce era destul de riscant. „A existat o criză chiar în prima secțiune de coborâre. Ceilalți competitori au trecut pe lângă mine rapid, așa că am decis că ar fi mai sigur să cobor de pe bicicletă și să alerg alături. Nu voiam să îi pun în pericol pe ceilalți sau pe mine ”, explică Vladimír.

A petrecut mare parte din cursă folosind aceeași strategie, petrecând cel puțin 40 km pe jos lângă bicicleta lui. Așadar, în afară de proba de ciclism, a alergat aproape un întreg maraton la munte. În ciuda preocupărilor lui Vladimír cu privire la problemele tehnice potențiale, SLAVIA a gestionat întreaga cursă fără nicio defecțiune.

Atmosfera prietenoasă și solidaritatea celorlalți participanți l-au sustinut in toate greutățile sale. Sprijinul familiei sale a fost de asemenea un ajutor major: soția și fiul său i-au ținut companie în ultima secțiune de noapte din cursă cu farurile mașinii de sprijin ŠKODA SUPERB. „Toate aceste experiențe umane înseamnă probabil mai mult pentru mine decât adrenalina din cursă, finalizare sau succes”, adaugă Vladimír.

Chiar dacă Vladimír a terminat ultimul și la mult timp după limita stabilită, ceea ce înseamnă, de obicei, descalificarea de la cursă, acesta a primit o medalie onorifică L’Étape. Vointa sa deosebita i-a convins pe organizatori sa inchida ochii la regulile deja stabilite.

Urmariti filmul evenimentului:

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Name *