Pleci cu masina in vacanta? Iata ce trebuie sa verifici inainte!

A conduce catre destinatia de vacanta este o experienta in sine. Acum, ca a venit vara, e timpul sa ne gandim la concediu, nu-i asa? Dar pana la drum, noi, soferii, mai avem cateva lucruri de facut.

Inainte de a pleca la drum, orice sofer trebuie sa se ingrijeasca un pic de masina.

Pregatirea masinii pentru vacanta nu este ceva ce trebuie facut in ultima clipa, iar specialistii spun ca e necesar sa pregatim o vizita in service, pentru o revizie mai amanuntita, inainte de a face alte planuri.

Care sunt lucrurile care trebuie facute? Iata cateva mici verificari!


1.LICHIDUL DE RACIRE SI NIVELUL ULEIULUI

Indiferent de numarul de kilometri pe care vreti sa il parcurgeti in vacanta, masina trebuie sa fie in perfecta stare de functionare. Cel mai important lichid, dupa combustibil, este uleiul.

Asa ca, inainte de a pleca la drum, faceti o verificare a nivelului de ulei. Daca tot ati ajuns la acest capitol, verificati si data la care a fost facut ultimul schimb de ulei.

Daca va apropiati de intervalul sugerat de producator, nu mai asteptati si schimbati uleiul si filtrele. Inca un lucru important, spun mecanicii auto, este sa va asigurati ca aveti in portbagaj un bidon de ulei, pentru a completa, daca e nevoie.

De asemenea, cand planuiti drumuri lungi pe timp foarte calduros, e imperios necesar sa verificati daca e suficient lichid in sistemul de racire a motorului. De asemenea, nu strica verificat si nivelul de ulei, dar si consistenta acestuia.

Explicatiile sunt foarte simple: pe caldura mare si in special cand se merge mult cu masina incarcata (cazul ”familiei cu catel cu purcel”…), motorul devine suprasolicitat, deci racirea lui trebuie sa fie optima in fiecare moment, pentru a evita supraincalzirea si probleme tehnice majore ulterior.

2.SISTEMUL DE FRANARE

Lichidul de franare este un ulei mineral, care atrage si absoarbe umezeala. Pe masura ce imbatraneste, lichidul de frana isi schimba culoarea si incepe sa strice (ruginesca) componentele sistemului de franare. Verificati si placutele de frana! Ele trebuie sa aiba cel putin 5 mm grosime pentru a functiona in parametri.

Inca un lucru pe care toti soferii trebuie sa il verifice, inainte de a pleca in concediu cu masina, este capacitatea de franare, verificare ce poate fi facuta chiar de noi. Cum? Simplu, verificarea trebuie sa fie facuta pe o suprafata de astfalt uniform, prin franare de la o viteza de 60 km/ora.

Franarea trebuie sa fie constanta, iar soferul trebuie sa fie atent la cat de rapida este oprirea si daca au existat sau nu devieri de la traiectorie. In cazul in care se observa orice neregula, e clar ca trebuie mers rapid in service pentru o verificare mai amanuntita.

3.SISTEMUL DE ILUMINARE

In cazul in care aveti de parcus un drum mai lung cu masina, e posibil sa va prinda noaptea pe drum. Asa ca, este bine sa verificati, inainte de a pleca la drum, daca aveti toate becurile in regula.

E bine sa achizitionati cateva becuri de rezerva si sa le puneti in portbagaj. Nu se stie cand veti avea nevoie de unul…

4.PRESIUNEA IN ANVELOPE

Neaparat trebuie verificat ca presiunea in anvelope sa fie cea nominala (expusa in cartea tehnica a masinii). Cauciucurile prea umflate pot duce rapid la o explozie (din cauza dilatarii mai rapide a aerului din interior, pe fondul temperaturilor foarte mari). Dar si cauciucurile prea putin umflate sunt periculoase, deoarece pot pierde presiune, mai ales cand masina sta mult timp parcata.

Pneurile nu trebuie sa fie nici prea-prea, nici foarte-foarte vara. Umflate / desumflate, adica

5.ROATA DE REZERVA

Si daca tot am ajuns la capitolul anvelope, verificati si roata de rezerva. Aceasta trebuie sa fie in stare perfecta, sa nu prezinte galme, sau sa fie desumflata. Tot acolo, in portbagaj, se afla si trusa cu cric si chei pentru roti. Verificati sa fie toate la locul lor.

6.SISTEMUL DE CLIMATIZARE

Pentru ca in perioada estivala aerul conditionat se utilizeaza cel mai intens, e bine sa faceti o verificare a instalatiei si, eventual, chiar o incarcare si curatare a ei. Bacteriile acumulate pe conducte va pot afecta mult sanatatea. Cu Igienizarea AC te ajutam noi!

Dupa care aerul conditionat trebuie utilizat corect. Cand se pleaca la drum, e indicat sa fie folosita functia AUTO (cu geamurile inchise sau cel mult intredeschise, pentru a se permite ventilarea habitaclului imediat dupa plecare).

Insa functia AUTO nu trebuie lasata mai mult de cateva minute, deoarece risca sa raceasca prea mult atmosfera interioara (o diferenta mai mare de 5-7 grade intre temperatura de afara si cea din interior poate pune probleme de sanatate). E de preferat sa se ajunga gradual la o temperatura optima, dar nu prea scazuta, deoarece este afectat aparatul respirator, putand aparea si migrene (in cazul celor cu probleme la sinusuri).

Da, stiu ca te pricepi la aerul conditionat. Dar nu strica sa faci o mica recapitulare a utilizarii corecte

In timpul mersului, la drum lung, este indicata oprirea si repornirea aerului conditionat la anumite intervale de timp. Pe de o parte, se mai economiseste combustibil (compresorul climatizarii solicita suplimentar motorul), pe de alta parte variatia usoara a temperaturii interiorului nu face corpul asa de expus temperaturilor mari, cand se iese din masina.

7.STERGATOARELE DE PARBRIZ

Stergatoarele de parbriz sunt elemente simple care pot fi controlate de orice sofer. Cea mai usoara metoda de a verifica stergatoarele este sa le ridicati si sa treceti cu mana pe lamele.

Cauciucul se intareste de-a lungul timpului si se poate rupe, iar daca atunci cand atingeti lamelele, simtiti ca ar ceda, e clar: trebuie inlocuite.

Cu VERIFICAREA de CONCEDIU iti dam si noi o mana de ajutor!

Verificam tot ce este necesar pentru ca tu sa poti pleca linistit in concediu… ca sa te bucuri de cele cateva zile departe de casa. In plus, iti oferim un pret special la pachetul Verificare Concediu + Igienizare AC! 🙂

Vezi detalii despre VERIFICAREA de CONCEDIU!

Surse: www.cars.ro / www.promotor.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Name *