Cinci milioane de modele Fabia produse: modelul de intrare în gamă de la Škoda Auto atinge un nou prag important

Mladá Boleslav, mai 2025 – Al cincilea milion de unități Škoda Fabia a ieșit recent de pe linia de producție a uzinei din Mladá Boleslav. De la lansarea sa în 1999, acest model accesibil – alături de Octavia – a marcat un moment-cheie în istoria modernă a mărcii Škoda.

Prima generație Fabia a fost dezvoltată pe o platformă complet nouă a Grupului Volkswagen și s-a impus rapid ca fiind unul dintre cele mai spațioase modele din segmentul său, oferind un echilibru ideal între funcționalitate, preț accesibil și soluții „Simply Clever”.

Această combinație de avantaje a făcut din Fabia un succes în rândul clienților din Europa și nu numai, fie că erau deja familiarizați cu marca sau nu. Cea de-a patra generație actuală vine echipată cu motoare pe benzină moderne și eficiente, precum și cu cele mai noi sisteme de siguranță. Având în vedere popularitatea sa durabilă și importanța strategică pentru marcă, Škoda confirmă că producția modelului Fabia va continua și după 2030.

Declarația oficială

„Atingerea pragului de cinci milioane de unități produse Škoda Fabia este o realizare remarcabilă – atât pentru echipa noastră de producție, cât și pentru întreaga companie. Lansat în 1999 ca al doilea model complet nou dezvoltat sub umbrela Grupului Volkswagen, Fabia a devenit rapid un simbol al mărcii și o piesă de bază în gama noastră. Ca model de intrare în gamă, continuă să fie sinonim cu calitatea ‘Made in the Czech Republic’. Având în vedere succesul actualei generații – un model practic, eficient, echipat cu tehnologie modernă și o gamă largă de sisteme de siguranță – vom continua producția Fabia și după anul 2030.”
– Andreas Dick, Membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Producție și Logistică

Škoda Fabia – Unul dintre cele mai populare modele ale mărcii

De-a lungul anilor, Fabia a devenit unul dintre cele mai vândute modele ale Škoda. În 2024, Fabia a fost al treilea cel mai popular model al mărcii, cu 117.100 de unități livrate la nivel global. Prima generație a fost prezentată în 1999, la cel de-al 58-lea Salon Auto de la Frankfurt, ca succesor al îndrăgitului model Felicia. Dezvoltat pe o platformă nouă, Fabia a fost disponibil într-o varietate de versiuni de caroserie, motorizări și transmisii. A jucat un rol major în consolidarea prezenței Škoda pe piețele europene, iar numele său a intrat și în istoria motorsportului, prin versiunile de raliu: Fabia Rally2, Fabia Rally2 evo și actualul Škoda Fabia RS Rally2 – printre cele mai de succes modele din categoriile lor.

Patru generații de mobilitate accesibilă

Prima generație (1999–2008)

Debutând ca hatchback cu cinci uși, Fabia I avea o lungime de 3.960 mm. Ulterior au fost lansate versiunile break și sedan. Proiectul a fost coordonat de designerul-șef Dirk van Braeckel, iar modelul a fost construit pe platforma avansată PQ24. În 2003, a apărut versiunea sportivă Fabia RS, cu motor 1.9 TDI (96 kW), combinând performanța cu un consum redus.

A doua generație (2007–2014)

Prezentată în martie 2007, la Salonul Auto de la Geneva, Fabia II era cu 22 mm mai lungă și 47 mm mai înaltă decât precedenta. A fost urmată rapid de varianta break și, în 2009, de versiunea Scout cu look off-road și de o nouă Fabia RS cu motor 1.4 TSI (132 kW). Tot în această generație a apărut populara ediție Monte Carlo.

A treia generație (2014–2022)

Lansată în octombrie 2014, la Salonul Auto de la Paris, Fabia III a fost dezvoltată pe platforma PQ26. Era cu 90 mm mai lată și cu 30 mm mai joasă decât modelul anterior, având un design mai dinamic. A adus îmbunătățiri importante în siguranță și confort, precum sistemul Front Assist, cruise control adaptiv și detectarea oboselii. În 2018 a primit un facelift care a adus faruri Full LED și sistem de monitorizare a unghiului mort.

A patra generație (2021–prezent)

Actuala generație, bazată pe platforma MQB A0, a fost lansată în primăvara anului 2021 ca hatchback cu cinci uși. Designul poartă semnătura echipei conduse de Oliver Stefani. Cu o lungime de peste 4,1 metri, portbagajul a crescut la 380 litri. Modelul oferă dotări moderne precum: asistență la parcare automată, sistem Travel Assist 2.0, cruise control adaptiv, recunoașterea semnelor de circulație, protecție predictivă pentru pietoni și bicicliști și menținerea adaptivă a benzii.

Fabia rămâne un pilon central în oferta Škoda – un model ce oferă mobilitate accesibilă, fără compromisuri la capitolul tehnologie sau siguranță.

Sursa: https://www.skoda-storyboard.com/en/media-room/