Primele schițe ale conceptului Škoda Enyaq RS Race: Studiu de concept ce combină ADN-ul motorsport și sustenabilitatea

Mladá Boleslav, 2 mai 2024 – Cu noul studiu de concept Enyaq RS Race, Škoda Auto explorează noi posibilități de sustenabilitate în motorsport, în timp ce își sporește atractivitatea emoțională. Ridicând ADN-ul motorsportului Škoda la un nou nivel, Enyaq RS Race prezintă un design agresiv, evidențiat de un eleron masiv spate.

Acest concept oferă perspective asupra modului în care tehnologia motorsport poate ajuta la accelerarea tranziției către un viitor auto dinamic și sustenabil. De asemenea, servește drept platformă ideală pentru dezvoltarea și testarea riguroasă a tehnologiilor electrice de ultimă oră pentru viitoarele vehicule electrice de serie.

“Sustenabilitatea este un pilon central al strategiei Škoda Motorsport. Încă din 2021, am pătruns în domeniul mașinilor de raliu electrice cu Škoda Fabia RE-X1. Cunoștințele și expertiza dobândite din acest proiect au alimentat dezvoltarea noului Škoda Enyaq RS Race. Această mașină fascinantă demonstrează că motorsportul, care este adânc înrădăcinat în ADN-ul Škoda, nu doar că sporește impactul emoțional al mărcii, ci și contribuie cu experiențe și tehnologii valoroase pentru viitoarele modele Škoda de serie.” (Michal Hrabánek, Șeful Škoda Motorsport)

Studiu de concept puternic bazat pe Enyaq Coupé RS

Enyaq RS Race este bazat pe modelul Škoda Enyaq Coupé RS. Echipat cu tracțiune integrală, noul Škoda Enyaq RS Race demonstrează amploarea posibilităților oferite de platforma modulară electrică a Grupului Volkswagen în ceea ce privește performanța. Cu designul său agresiv, Enyaq RS Race este de asemenea un adevărat magnet pentru priviri, subliniind legătura sa puternică cu cursele și motorsportul. Baza sa largă asigură o manevrabilitate și mai stabilă, în timp ce eleronul proeminent spate oferă forța necesară de apăsare. Scopul studiului este de a obține cunoștințe practice prin modificări tehnice și de design specifice vehiculelor electrice de înaltă performanță. Aceste abordări ar putea fi implementate în modelele de serie viitoare.

“Škoda Enyaq RS Race nu este doar un studiu de design care va rămâne pe hârtie; va deveni o mașină reală. Va fi mai joasă, mai largă, mai ușoară și, cel mai important, mai dinamică. Deci, a fost clar de la început că designul trebuia să fie agresiv, cu un ADN puternic de curse. Privind aerodinamica, l-am proiectat de fapt similar cu actuala Škoda Fabia RS Rally2. Are un nas sculptat ascuțit, aripi extinse dramatic și un eleron masiv spate. Arată rapid, chiar și pe hârtie, și acesta este întotdeauna un început bun.” (Daniel Petr, Designer Senior la Škoda Auto)

De la jocuri la pistele de raliu, Škoda promovează sustenabilitatea în motorsport

Enyaq RS Race reprezintă un alt studiu de concept inovator complet electric de la Škoda Motorsport, urmat de recent prezentatul Škoda Vision GT. Lansat în 2021, Škoda Fabia RE-X1 a fost construit pe șasiul Škoda Fabia Rally2 evo și echipat cu un motor electric de 860 volți, oferind o putere maximă de 260 kW. Omologarea de către Asociația Austriacă de Motorsport AMF (ÖAMTC) a permis echipei Baumschlager Rallye&Racing să concureze în Campionatul Austriac de Raliuri. Cu Vision GT, Škoda a abordat recent o direcție complet diferită: spectaculosul monopost complet electric a fost conceput exclusiv pentru jocul Gran Turismo 7 de pe PlayStation. Studiul de concept, inspirat de 1100 OHC Spider din 1957, extinde prezența Škoda în lumea curselor digitale.

Toate aceste vehicule concept subliniază angajamentul Škoda de a avansa sustenabilitatea în motorsport. Fabia Rally2 deja funcționează cu combustibil 100% sustenabil fără fosile în WRC2, oferind un test ideal pentru evaluarea viabilității tehnice, rezilienței și durabilității noilor inovații în electromobilitate în condiții extreme.

Mai multe informații despre Enyaq RS Race sunt disponibile pe Škoda Storyboard. În plus, acest videoclip oferă perspective interesante asupra dezvoltării proiectului.

Enyaq RS Race

Sursa: https://www.skoda-storyboard.com/en