Škoda Auto lansează un Centru de Simulare de ultimă generație pentru testarea avansată a vehiculelor

Mladá Boleslav, 30 mai 2024 – Škoda Auto a inaugurat noi facilități pentru Centrul de Emisii și un nou Centru de Simulare în Mladá Boleslav.

După investiții de aproape 22 de milioane de euro, laboratorul va consolida capacitățile interne de dezvoltare ale producătorului auto în cadrul departamentului de Dezvoltare Tehnică. Tehnologiile de ultimă generație permit simularea precisă și exactă a unei game largi de condiții climatice, permițând teste cuprinzătoare care imită operațiunile din lumea reală. Noul Centru de Simulare găzduiește un laborator unic în Republica Cehă și în cadrul Grupului Volkswagen, fiind printre cele mai moderne facilități de acest tip din Europa.

“Deschiderea noului Centru de Simulare reprezintă un pas important în dezvoltarea auto și reafirmă poziția de lider a Škoda Auto în evoluția și testarea sistemelor de propulsie și gestionare termică. Importanța noului Centru de Simulare și a Centrului de Emisii va continua să crească, atât în ceea ce privește asigurarea calității vehiculelor noastre de producție, cât și în crearea de sisteme și propulsoare extrem de eficiente pentru viitor.” (Johannes Neft, Membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto pentru Dezvoltare Tehnică)

Combinație unică de tehnologii de vârf

Noul Centru de Simulare permite testarea funcționalității vehiculelor sub sarcină extremă și validarea calculelor virtuale în diverse condiții de conducere, oferind un grad înalt de variabilitate a testelor în diverse medii climatice. Facilitatea poate susține temperaturi de la -7 la +50°C în timpul testării. De asemenea, poate simula condiții de la 10 la 95% umiditate relativă (cruciale pentru regiuni precum India), expunerea la soare și conducerea la altitudini de până la 5500 de metri deasupra nivelului mării. Laboratorul dispune și de un dinamometru modern pentru vehicule cu puteri de până la 300 kW, capabil să simuleze rezistențele la conducere la viteze de până la 265 km/h. În plus, este echipat cu un sistem sofisticat de ventilare cu două ventilatoare pentru simularea fluxului de aer, un sistem de analiză a emisiilor și o stație de încărcare rapidă pentru vehicule electrice cu puteri de până la 400 kW. Capacitatea de a combina aceste tehnologii permite teste complexe care replică îndeaproape operațiunile din lumea reală, cu o precizie și exactitate ridicate în rezultate, în timp ce analiza și evaluarea datelor sunt efectuate pe loc. Efectuând până la 850 de teste anual, Centrul de Simulare extinde semnificativ posibilitățile de dezvoltare a noilor soluții tehnice.

Construcția include și o extindere a Centrului de Emisii în răspuns la cerințele legislative actuale și viitoare, precum standardul de emisii EU7. Noile cabine de măsurare vor fi utilizate în principal de departamentul de Calitate pentru a se asigura că atât vehiculele pre-producție, cât și cele de producție respectă aceste standarde.

Confirmarea suplimentară a competenței tehnice în cadrul Grupului Volkswagen

Testele riguroase la Centrul de Simulare, a cărui construcție a început în 2021 cu investiții de aproape 22 de milioane de euro, sunt efectuate conform standardelor legislative actuale și viitoare ale Uniunii Europene, Chinei, Indiei, Braziliei și altor regiuni. Deschiderea facilității marchează un alt pas semnificativ pentru Škoda în asumarea responsabilității pentru dezvoltarea platformei MQB27 a Volkswagen, precum și în supravegherea dezvoltării generale a seriei EA211 de motoare pe benzină și a sistemelor asociate, cum ar fi admisia aerului, evacuarea, răcirea și gestionarea termică. În plus, producătorul auto ceh gestionează toate transmisiile manuale asociate și aplicarea transmisiei automate DQ200.

 

Departamentul de Dezvoltare Tehnică este în continuă căutare de noi angajați tehnici dintr-o gamă largă de discipline. Mai multe informații pot fi găsite la Škoda Career.

 

Date cheie despre Centrul de Simulare al Škoda Auto:

Timeline construcție: octombrie 2021 – mai 2024 (890 zile)

Suprafață clădire: 550 m²

Cabluri: 35.420 de metri conectând tehnologiile de măsurare

Volum lichid de răcire: 45 m³ în circuitele de răcire

Flux de aer: aproximativ 20.000 m³/h prin unitățile de ventilație

Role dinamometrice: capacitate de până la 300 kW

Viteza maximă simulată: 265 km/h

Altitudine maximă simulată: 5.500 metri deasupra nivelului mării

Gama de temperaturi susținută: -7 până la +50 °C

Gama de umiditate relativă: 10 până la 95%

Simulare solară: până la 1200 W/m²

 

Sursa: https://www.skoda-storyboard.com/en